حضور مشایی در جشنواره کیش باعث تلخکامی هنرمندان شد

سلحشور و شورجه در گفتگو با صراط نیوز:

حضور مشایی در جشنواره کیش باعث تلخکامی هنرمندان شد

بعد از انجام این حرکت اعتراضی تعدادی از سینماگران از طیف های مختلف نیز با مناسب دیدن فضا ،با عناوین مختلف اقدام به ترک سالن کردند

"صراط" - فرج الله سلحشور و جمال شورجه در گفتگوی اختصاصی با صراط نیوز، بر خروج اعتراض آمیز دهها تن از هنرمندان متعهد، هنگام شروع سخنرانی رییس دفتر رییس جمهور از سالن برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کیش ، تاکید کردند.

به گزارش صراط نیوز، این دو سینماگر ولایی کشورمان در این گفتگوی اختصاصی با اشاره به تلاشهای شبانه روزی برگزار کنندگان جشنواره فیلم کیش خصوصا دبیر جشنواره برای برگزاری بی عیب و نقص این رویداد فرهنگی و ایجاد وفاق وهمدلی بین سینماگران از طیف های مختلف ، حضور مشایی در مراسم اختتامیه را سبب تلخ شدن کام هنرمندان متعهد دانستند.

جمال شورجه خاطر نشان کرد: مطابق با اطلاع قبلی ،قرار نبود مشایی در مراسم اختتامیه حاضر شود لذا بعد از اطلاع از حضور وی در کیش و قصد او برای شرکت در مراسم اختتامیه ، هنرمندان متعهد شرط حضور خود در این مراسم را عدم سخنرانی وی اعلام کردند که در پی این مسئله مسوولین جشنواره ضمن رایزنی با مشایی درصدد منصرف کردن او از سخنرانی در مراسم اختتامیه برآمدند که وی از پذیرفتن این درخواست سرباز زد.

جمال شورجه در این زمینه تصریح کرد:بنده خودم یکی از ستارگان بنام سینمای کشور را مشاهده کردم که بشدت نسبت به حضور مشایی در مراسم معترض بود و می گفت اگر می دانستم این .... در این مراسم حاضر می شود اصلا به کیش نمی آمدم!

فرج الله سلحشور نیز در این گفتگو تصریح کرد: بلافاصله بعد از دعوت از مشایی برای حضور روی سن و انجام سخنرانی ، اینجانبان بهمراه دهها تن از هنرمندان متعهد به نشانه اعتراض به وی از سالن برگزاری مراسم خارج شدند که از جمله می توان به آقایان محسن علی اکبری،محمد رضا شرف الدین، بهمنی، سلطانی ، رستگارپور، هوشیاری، محمد حیدریان،حبیب الله کاسه ساز ، حبیب ایل بیگی،سید مهدی طباطبایی نژاد،شهاب ملت خواه،بحرالعلومی و... اشاره کرد.

این کارگردان سینما افزود: بعد از انجام این حرکت اعتراضی تعدادی از سینماگران از طیف های مختلف نیز با مناسب دیدن فضا ،با عناوین مختلف اقدام به ترک سالن کردند و بعدا نیز با تقدیر از این حرکت سینماگران متعهد از عدم اطلاع رسانی و هماهنگی با سایرین که منجر به فراهم نشدن زمینه مشارکت سایر هنرمندان در این اقدام نمادین شد ،گلایه کردند.

شورجه و سلحشور دراین گفتگوی مشترک درباره چرایی این حرکت اعتراضی خاطر نشان کردند:از نظر هنرمندان متعهد و معترض به مشایی ، وی با افکار انحرافی خود و سو استفاده از تریبونهای نظام برای نشر آنها که سبب بدرد آمدن دل مراجع ، علما، متدینین و دلسوزان انقلاب و نظام شده است، شایستگی حضور در سمتهای دولتی را نداشته و از عوامل اصلی ایجاد اختلاف و چند دستگی بین طرفداران و حامیان واقعی ریاست جمهوری شده است و این فرد اگر واقعا چنانکه مدعی است ، فردی ولایت پذیر است، بایستی بعد از فرمان رهبری معظم به ریاست جمهوری برای عزل وی از سمت معاونت اولی ، بطور کلی از حضور در سمتهای مختلف دولتی اجتناب می ورزید و سعی در گسترش نفوذ خود در دولت نمی کرد.

این دو هنرمند متعهد تاکید کردند :برای هنرمندان ولایی ومتعهد کشور ، ملاک مشروعیت افراد در هر پست و سمتی میزان اطاعت آنها از ولایت فقیه و ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

سلحشور و شورجه در پایان تاکید کردند :جامعه هنرمندان متعهد و ولایی چنانکه امام راحل فرمودند،با کسی عقد اخوت نبسته و از هرکس تا زمانی که در صراط مستقیم ولایت حرکت می کند حمایت کرده و بمحض خروج افراد از مسیر ولایت پذیری و تبعیت از ولی فقیه، هنرمندان ولایی کشور نیز تعهدی در قبال او نخواهند داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد