حمله به ایران یعنی حمله به روسیه و چین

یک کارشناس سیاسی می‌گوید: روسیه و چین اقدام نظامی امریکا علیه ایران را به منزله حمله به مرزهای خود و تهدیدی برای امنیت ملی‌شان می‌پندارند.

به گزارش پرس تی وی شماس کوک در مقاله‌ای در "گلوبال ریسرچ" نوشت: "امریکا تصور می‌کند که روسیه یا چین پاسخ نظامی نخواهند داد، اما آن‌ها پیش‌تر نیز چنین اشتباهی را مرتکب شده‌اند."

کوک توضیح داد، زمانی که جورج دابلیو بوش رئیس جمهور پیشین امریکا در سال ۲۰۰۸ به میخائیل ساآکاشویلی رئیس جمهور گرجستان برای حمله به اوستیای جنوبی چراغ سبز نشان داد، "روسیه با پاسخ نظامی خود و انهدام ارتش گرجستان، همه را متعجب کرد."

کوک تاکید کرد: "حمله به سوریه و یا ایران، درهای وسیع‌تری برای آغاز جنگی منطقه‌ای و یا حتی بین‌المللی باز می‌کند."

سرلشکر ژانگ ژائوژانگ استاد دانشگاه دفاع ملی چین ماه گذشته گفت که در صورت حمله به ایران، چین در دفاع از ایران تردید نخواهد کرد، حتی اگر این مسئله به معنای آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

همچنین ویتالی چرکین نماینده روسیه در سازمان ملل هفته گذشته به شدت از هرگونه برنامه برای حمله به ایران انتقاد کرد و این اقدام را "سناریویی بسیار خطرناک" خواند که می‌تواند به "فاجعه‌ای منطقه‌ای" تبدیل شود.

امریکا و اسرائیل با طرح ادعاهایی درباره این که برنامه اتمی تهران شامل فعالیت‌های نظامی مخفیانه می‌شود، بارها تهران را با گزینه حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

ایران ضمن رد این ادعاها تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و همچنین یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری اتمی برای مقاصد صلح‌آمیز دارد.

اسرائیل در هفته‌های اخیر لفاظی‌های جنگ طلبانه علیه ایران را بارها تکرار کرده است. ایهود باراک وزیر امور نظامی اسرائیل در تاریخ ۲۱ نوامبر هشدار داد که زمان مقابله با ایران فرا رسیده است.

شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل نیز در تاریخ ششم نوامبر تهدید کرد که احتمال حمله به ایران بیشتر و بیشتر شده است.

مقامات تهران تاکید کرده‌اند، در صورت هر گونه حمله نظامی علیه ایران، پاسخی دندان‌شکن به دشمنان خواهند داد و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند منجر به جنگی شود که می‌تواند به فراتر از منطقه خاورمیانه کشیده شود.

کوک در پایان گفت: "اگر امریکا بخواهد به صورت نظامی با سوریه و ایران درگیر شود، این طبقه متوسط جامعه امریکاست که باید با حضور گسترده در خیابان‌ها، مانع چنین حمله‌ای شوند."

نظرات 2 + ارسال نظر
یونس الف شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:43 ق.ظ http://takhirshid.mihanblog.com

سلام
من مرده ی این اسم وبلاگتم
خیلی چاکریم

یونس الف شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ق.ظ http://shahreshab.mihanblog.com

سلام
جالب بود خوشحال میشیم یه سر بیای پیش ما
یا علی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد