اعترافات تکان‌دهنده یکی از تروریستها از تلویزیون سوریه

یکی از تروریستهای سوری نحوه دریافت کمکهای مالی و تسلیحاتی ،  ربودن افراد و شکنجه انها و چگونگی طراحی حملات باندهای تروریستی را برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در سوریه تشریح کرد .

 
به گزارش  واحد مرکزی خبر  به نقل از شبکه تلویزیونی  سوریه ، مهند العساق یکی از تروریستهای بازداشت شده  سوری در اعترافات خود  گفت:" فردی به نام  بلال  ما را پیش  عناصر خود می فرستاد تا از از انها کمک مالی دریافت کنیم  . او مرا پیش محمد المهبانی در محله "خالدیه" فرستاد و از المهبانی صد هزار (لیره) گرفتم  و از عبد الکریم شیخ علی نیز  دویست هزار (لیره) دریافت کردم . او همچنین  مرا نزد   خانمی به نام فادیه الجندلی معروف به ام هلال فرستاد که  در بخش  تاسیسات مشغول به کار است.  این خانم به من گفت  پول را بردار و تحویل بلال بده " .
 
این زن همچنین  دو صندوقچه به من  داد که  در یکی از  انها  دارو  بود  و  در  دومی گلوله های ساخت روسیه قرار داشت .  این خانم  پیش افراد ثروتمند کار می کرد  و از انان پول و کمک می گرفت   که مبلغ این کمکها به  پانصد هزار لیره می رسید . این مبلغ  را به من داد و گفت پول را به بلال تحویل بده.   بلال خودرویی مجهز به تیربار در اختیار داشت و  به نیروهای پلیس تیراندازی می کرد.
 
 ما چراغهای  راهنما  را در خیابانها تخریب می کردیم . بلال به ما گفت شما را به سلاح مجهز می کنم. از او سلاح گرفتیم و برای خود یک گروه  تشکیل دادیم" .
مهند العساق در پاسخ به این سئوال که گروه مسلح شما  چند نفره بود؟ تصریح کرد :" اعضای گروه من نه نفر بودند اما اعضای گروه بلال بیش از بیست نفر بودند. 
 
محمد المصری ، ابو عمار، حسام الصریع، آیاد جلیدان، جمال مشارعه، عبد المنعم کولکو معروف به ابو حسان ،ایمن العنتبلی، ابو فراس و حمدی از اعضای گروه من هستند. ابو فراس یک  میکانیک است". 
 
وی در پاسخ به  این سئوال که به چه  سلاحهایی  مجهز بودید؟ گفت :" اغلب سلاحهای ما  ساخت روسیه است.  ما ده نفر  از تظاهرکنندگان را کشتیم تا نشان دهیم که دولت سوریه انها را به قتل رسانده است . به سوی ساختمان اتحادیه کارگران تیر اندازی کردیم . ما همچنین  تابلوهای تبلیغاتی  را تخریب  و به سوی درمانگاهی در خالدیه تیر اندازی کردیم. 
 
پسر عمو های  (بلال) به سوی ابو ماجد گلوله جنگی  شلیک کردند. ما نیز به ده ایست بازرسی ارتش در جاده حماه ، میدان بیاضه، میدان دیر بعلبه میدان خیابان الزیر و بازار  با سلاحهای مختلف تیراندازی کردیم.
 
ما حدود صد نفر مسلح بودیم که  شبانه به مدرسه ای در محله خالدیه و مدرسه ای در بازار "عظمه" یورش بردیم. همه ما سلاح ساخت روسیه در  دست داشتیم  اما  بلال تیر بار در اختیار داشت. بلال به من پول می داد تا سلاح بخرم . من  جوانی را در تلکلخ در   به نام خالد الزعبی می شناسم. ما به الزعبی پول می دادیم تا  تجهیزات و جنگ افزارهای مختلف اعم از سلاحهای  ساخت روسیه، گلوله و نارنجک از لبنان خریداری کند ".
 
مهند العساق در ادامه افزود:"ما سلاحها را در خودروهای حمل و نقل سبزی و تره بار مخفی می کردیم.   تسلیحات  از تلکلخ در مرزهای لبنان  قاچاق می شد و  وقتی خودروها به محله باب عمرو می رسیدند  به بلال زنگ می زدند تا محموله سلاحها  را تحویل بگیرد".
 
وی درباره نحوه انتقال سلاحها به شهر الرستن  خاطرنشان کرد: ما از جاده خاکی محله"دار الکبیره"  به سوی محله "تلبیسه" می رفتیم و این راه  به شهر الرستن منتهی می شد. ما سلاحها و مهمات را  در  شهر الرستن تحویل می گرفتیم . انان  علاوه  بر پانزده گلوله ار پی جی ، ده بسته مواد منفجره و شوکرهای دست ساز نیز به ما  دادند.
ما از افراد  آشنای بلال در شهر الرستن سلاحها را می خریدیم. بلال  در جریان همه چیز قرار داشت و افزون بر  تلفن همراه  ثریا   چند خط تلفن دیگر  هم داشت". 
 
مهند العساق درباره ربودن و کشتن شهروندان سوری گفت:  "جوانی به نام عمر الشامی همراه غزوان و حمدو الداغستانی  از افراد مسلح هستند که  مردم را شناسایی می کردند و انها را به منزلی در بخش قدیمی حمص می اوردند.
 
 عمر الشامی و   الداغستانی پسر  عموهای  بلال هستند و این خانه  متعلق به انها بود . این افراد مردم را می ربودند و در این خانه انها را شکنجه می کردند و پس از ان جنازه ها  را   در خودرو  قرار می دادند.
من راننده یکی از این  خودرو ه بودم  و جنازه ها را در مناطق دوردست  می بردیم . ما یکی از جنازه ها در بازار سبزی و تره بار و دیگری را  در محله موسوم به  "دیک الجن"در جاده عاصی  و  یک جنازه دیگر را  در محله "الدار الکبیره"  رها کردیم .
 
این تروریست سوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که ایا   افرادی را  که می کشتید  می شناختید؟   گفت:"  ، من فقط فردی  را به نام احمد الابرش و یکی دیگر   به نام بشار را  می شناسم.  من احمد الابرش را کشتم. من  مانند اقدامات دیگر اعضای گروه به وی شلیک کردم". 
 
وی در پاسخ به این سئوال که چگونه به مرکز فرماندهی پلیس حمص یورش بردید؟ تصریح کرد:" عبد المنعم کولکو معروف به ابو حسان یکی از وابستگان بلال است . او  به بلال زنگ   زد و گفت بروید ببنید ایا در  جاده حماه  نیروهای امنیتی یا ارتش مستقر هستند یا خیر . ما رفتیم و در مسجد خالد بن ولید مستقر شدیم . بلال با خودروی  مجهز به تیربار خود  از بازار سبزی و تره بار  رد شد و در همین حال  رضوان و پسرعموهای بلال  از یک خودروی دیگر به سمت  نیروهای پلیس تیر اندازی کردند. ما  نیز از داخل مسجد خالد بن ولید شلیک کردیم".
 
خبرنگار در ادامه از این تروریست سوری  خواست افراد گروه را  نام ببرد . او   در پاسخ گفت:" ماجد الجن، محمد الجن ، غزوان الجن، عبد المجید الجن و سامر الجن همگی از  پسرهای عموهای بلال هستند. در این عملیات  از   بمبهای دست ساز  و گلوله ار پی جی برای حمله  به مرکز پلیس تیراندازی کردیم. گروه بلال یکی از نیروهای پلیس را در جاده حماه نزدیک  چراغ راهنما و  مسجد خالد بن ولید  شبانه کشتند".
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد