واقعیت‌هایی از فساد خانواده سلطنتی عربستان

هر روز واقعیت‌های بیشتری از خانواده آل سعود فاش می‌شود به طوری که یکی از بزرگترین رسانه‌های جهانی که یهودیان اروپا و آمریکا بر آن تسلط دارند از واقعیت‌های این خانواده سلطنتی، اسراف و فساد آنها پرده برداشته است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در خصوص سیاست‌های آل سعود جزئیاتی را از اموال و دارایی‌های کشور عربستان و نیز فساد مالی و اخلاقی خانواده سلطنتی فاش می‌کند.

در ترجمه خلاصه این گزارش آمده است: آنها باغ‌هایی دارند که با آب‌های قطره‌ای که از فاصله 300 مایلی دریای خلیج (فارس) کشیده‌اند باغ‌های‌شان را آبیاری می‌کنند.

خودروهای "کادیلاک"، "رولزرویز" در خیابان‌ها حرکت می‌کنند و در فاصله نزدیکی این خودروها هواپیماهای اختصاصی این خانواده سلطنتی در فرودگاه آماده هستند تا آنها را به هر نقطه‌ای ببرند.

مراکز تجاری جده و دیگر شهرهای عربستان متعلق به این خانواده سلطنتی است و فرزندان این خانواده سلطنتی و نزدیکانشان ریاست 520 شرکت عربستانی را برعهده دارند، در ریاض، پایتخت عربستان فرزندان این خانواده سلطنتی تمامی پست‌های اصلی در دولت را از جمله پست وزارت دفاع، کشور، سازمان اطلاعات و دیگر پست‌های وزارتی را برعهده گرفته‌اند و هر منطقه به یک شاهزاده اعطا و بین اعضای این خانواده تقسیم شده است.

همچنین تمامی پست‌های حساس در ارتش تحت کنترل شاهزادگان است. آنها همگی همانند نمایندگان استالین بر کشور حکومت می‌کنند.

به گفته سازمان حقوق بشر "خانه آزادی" عربستان، گویی که کشور ملک شخصی خانواده سلطنتی است و بر آن تسلط دارند.

یک مقام رسمی دولت عربستان گفته است: تعداد شاهزادگان این خانواده 2700 تن است در حالی که یکی از نشریه‌های رسمی آمریکایی تعداد آنها را 4000 تن برآورد کرده بود.

اما سعید ابوالریش در یک بررسی جدید اعلام کرده است که تعداد این شاهزادگان 7000 تن است. برخی از نوادگان عبدالعزیز وجهه جهانی دارند اما هزاران تن دیگر که لقب شاهزاده دارند زندگی آرامی در خفا دارند که با بهره‌مندی از نفت این کشور زندگی راحتی را می‌گذرانند.

یکی از زنان عربستانی که با شاهزادگان زن زندگی کرده است، می‌گوید: آنها ساعت‌های طولانی را صرف مشاهده فیلم‌های ویدئویی و استراحت و مسافرت در اروپا برای خرید می‌کنند.

این زن عربستانی می‌گوید: آنها پشت دیوارهای قصر کارهای غیر اخلاقی انجام می‌دهند مانند مصرف مواد مخدر و نوشیدن شراب در حالی که ممکن است اگر کس دیگری غیر از خانواده سلطنتی این کار را بکند به خاطر آن با شدیدترین مجازات روبه‌رو و حتی کشته شود.

این زن عربستانی می‌گوید که آنها کوکائین مصرف می‌کنند و عاشق حشیش هستند. این شاهزادگان از زمان تولد از خدمات مجانی تلفن و خدمات دیگر مثل استفاده از برق، آب و پروازهای مجانی برخوردارند و از همان روز اول تولد این شاهزادگان هزینه‌های سنگینی صرف این مسائل می‌شود. کمترین حقوقی که یک شیرخواره در این خانواده سلطنتی می‌گیرد 10 هزار دلار در ماه است.

به گفته یکی از منابع آگاه به حساب‌های خانواده سلطنتی حاکم تعداد زیادی از این شاهزادگان به خاطر اینکه فرزندان این خانواده سلطنتی هستند، به غیر از حقوقشان از مزایای دیگری برخوردارند اما درآمدهای نفتی نیز به شیوه‌های دیگر به این خانواده سلطنتی می‌رسد به طوری که ملک فیصل تمامی زمین‌های عربستان را به نام فرزندان خود کرده بود.

یکی از دیپلمات‌های سابق آمریکا در این باره می‌گوید: هزینه‌های هواپیمای "تورنادو" 25 میلیون دلار در بازارهای جهانی است اما عربستانی‌ها در مقابل هر هواپیمایی از این نوع بین 75 تا 65 میلیون دلار هزینه می‌کنند.

در پیام تلگراف محرمانه به یکی از سفارتخانه‌های غربی آمده است که یک سوم درآمدهای کشور به بودجه کشور اختصاص پیدا نمی‌کند بلکه به جیب خانواده سلطنتی می‌رود.

این خانواده سلطنتی این درآمدها را صرف فرزندان خود می‌کند و در حال حاضر بسیاری از شاهزادگان کم سن و سال نیز صاحب شرکت‌های مهمی هستند.

یکی از مسئولان آمریکایی نسبت به خطر این مساله هشدار داده و گفته است: همبستگی قدیمی در این خانواده رو به نابودی است چرا که تعداد شاهزادگان زیاد شده و درگیری بین آنها حتمی است و این زندگی مرفه شاهزادگان احساسات مردم را که شدیدا از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند برانگیخته‌ است چرا که مردم نیز اخباری را درباره اجاره یک هواپیما در مقابل 25 میلیون دلار می‌شنوند و عصبانی می‌شوند. همچنین مردم عربستان اخباری را از کاخ بندر بن سلطان در کولورادو می‌شنوند که 55 اتاق دارد و مراسم‌های ازدواج با شکوهی در آن برگزار می‌شود.

بعضی از دوستان قدیمی خانواده سلطنتی معتقدند که شرایط به نفع این خانواده نیست چرا که تفاوت فاحشی بین زندگی خانواده سلطنتی و مردم وجود دارد. مردم بیدار شده‌اند و می‌دانند که این همه اسراف در شرایط کنونی قابل قبول نیست. این فساد، اسراف و این افزایش تعداد فرزندان خانواده سلطنتی موجب تحریک مخالفان شده است که این خانواده سلطنتی را مافیایی توصیف می‌کنند.

یکی از دیپلمات‌های آمریکایی معتقد است که این خانواده نیازمند نظارت جدی با هزینه‌ بالاست. یک دانشمند اسرائیلی که در زمینه خانواده آل سعود تحقیق می‌کند، گفته است: آنها از روزی که اوضاع به هم بریزد می‌ترسند و آرزو می‌کنند که اوضاع کنونی را تا مدت‌ها به همین شکل نگه دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد