پروژه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس لو رفت

روزنامه شرق در یکی از صفحات خود در تحلیلی پروژه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات نهم مجلس را رو کرد روزنامه شرق در مطلبی تحت عنوان "بازگشت سنتی‌ها به سوی هاشمی" جریان های نزدیک به هاشمی رفسنجانی را معرفی کرد و از برخی چهره های سیاسی هماهنگ با وی نام برد. هرچند این تحلیل به بهانه انتقادها به دیدارهای اخیر انتخاباتی هاشمی است اما مشخص می سازد که چه جریان ها و افرادی در پی هماهنگی کامل با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. حزب موتلفه برای دومین بار پیاپی طی شش ماه گذشته با هاشمی‌رفسنجانی دیدار کرد اگرچه خود مبنای این دیدارها را برگزاری انتخابات خبرگان و سالگرد شهدای حزب موتلفه نامیده بود.



دفع سموم بدن 
از طریق پا دفع سموم بدن از طریق پا
فقط در 8 ساعت سموم بدنتان از طریق  پا خارج شده، جذب این چسب میشوند
دفع سموم بدن از طریق پا
فقط در 8 ساعت سموم بدنتان از طریق  پا خارج شده، جذب این چسب میشوند
X
تبلیغات در بلاگ اسکای
چهارشنبه 22 تیر ماه سال 1390

شرق؛ پروژه هاشمی را سوزاند!  

 

روزنامه شرق در یکی از صفحات خود در تحلیلی پروژه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات نهم مجلس را رو کرد

روزنامه شرق در مطلبی تحت عنوان "بازگشت سنتی‌ها به سوی هاشمی" جریان های نزدیک به هاشمی رفسنجانی را معرفی کرد و از برخی چهره های سیاسی هماهنگ با وی نام برد.

هرچند این تحلیل به بهانه انتقادها به دیدارهای اخیر انتخاباتی هاشمی است اما مشخص می سازد که چه جریان ها و افرادی در پی هماهنگی کامل با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

حزب موتلفه برای دومین بار پیاپی طی شش ماه گذشته با هاشمی‌رفسنجانی دیدار کرد اگرچه خود مبنای این دیدارها را برگزاری انتخابات خبرگان و سالگرد شهدای حزب موتلفه نامیده بود.

شرق با انتقاد از واکنش های دیگر اصولگرایان به این دیدار ها به جهت عدم موضع شفاف هاشمی در فتنه88 با انحراف موضوع این گونه تحلیل می کند که به احتمال زیاد جریان انحرافی و اختلافاتی که این روزها دولت با سایر قوا پیدا کرده است، به‌ ناچار اصولگرایان را به تکاپو انداخته تا برای انتخابات آتی دامن از آن پاک کنند.

شرق می نویسد هاشمی از جانب راست‌گرایانی که روزگاری نقد می‌شد، مورد حمایت قرار گرفته و از سوی آنان سیاستمدار و استوانه نظام خوانده شده و مورد تقدیر قرار می گیرد.

موتلفه دیدار اصولگرایان با هاشمی را کلید زد و پس از دیداری در هشتم اسفند سال پیش قبل از انتخابات مجلس خبرگان، در سالروز شهدای حزب موتلفه یعنی 24 خرداد سال‌جاری به دیدار او رفت و اینها همه علامتی بود از تغییر زمینه بازی اصولگرایانی که روزگاری راست سنتی خوانده می‌شدند و سال‌هایی نه‌چندان دور با وی در یک جبهه حرکت می‌کردند.

شرق توضیح می دهد "افراد باسابقه‌تر در میانه اصولگرایان از این دیدارها دفاع می کنند و نزدیک شدن‌ها به هاشمی نشان از تصمیم جدی‌تر این طیف برای نزدیکی به هاشمی است" و به گفته اسدالله بادامچیان در واکنش به انتقاد از دیدار موتلفه و هاشمی استناد می کند که گفت: «از دیدار با آقای احمدی‌نژاد یک عده و از دیدار با آقای هاشمی هم عده دیگری خوش‌شان نمی‌آید. خب نیاید، ما نمی‌توانیم به خوشامد کسی رفتار کنیم.»به تعبیر بادامچیان «دیدار موتلفه با هاشمی‌رفسنجانی، نمونه‌ای از عقلانیت، معنویت و عدالت بود.»

اما بادامچیان از تنها چهره‌های مطرح اصولگرایی نیست که روزنامه شرق از آن به عنوان عنصر پیش برنده انتخاباتی هاشمی نام می برد و از شخص دیگری که از این دیدارها حمایت می کند نیز یاد کرده و آن رییس مجلس هشتم است که آن را مورد تایید قرار داده و پسندیده اش.

علی لاریجانی این دیدار را در قالب رفتار سنجیده این حزب دانست و اعلام کرد: « با شناختی که از حزب موتلفه دارم، این حزب همیشه براساس یک ایدئولوژی موضع سیاسی خود را اعلام کرده و در حال حاضر ممکن است که این موضع‌گیری‌ها همراه با بازتاب‌های نابهنجاری از سوی دیگران باشد، اما باید گفت که اشکال از سایر گروه‌هاست.»

شرق در پایان می نویسد این‌گونه است که می‌توان گفت بازگشت نسبی اصولگرایان به سوی هاشمی‌رفسنجانی آن هم با نزدیک شدن به انتخابات مجلس از یک سو، ظهور و بروز جریان انحرافی از دیگر سو را شاید بتوان تاکتیک آنان برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان سنتی‌ترخواند؛ اقدامی که می‌تواند مصداق بارز همان گفته محمدرضا باهنر با هفته‌نامه «شما» ارگان موتلفه باشد که در تحلیل حضور هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری 84 گفت: « اگر آقای هاشمی همان موقع هم تلاش ویژه‌ای کرده بود، می‌توانست مجموعه را به تفاهم برساند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد