"علیه جمهوریت؛ 572 سوال از موسوی" منتشر شد

کتاب "علیه جمهوریت؛ 572 سوال از آقای میر حسین موسوی" که "بنیاد توسعه فرهنگی مهر ایرانیان" آن را تنظیم کرده و نشر "درک نو" آن را منتشر کرده است، به بازار آمد.

به گزارش رجانیوز، ، در این کتاب 572 سوال پیرامون مقاطع مختلف زندگی میرحسین موسوی مطرح شده است.

بخش اول دوران قبل از انقلاب تا پایان نخست وزیری او را با 98 سوال در بر می گیرد. بخش بعدی 36 سوال در مورد  دوران "خلوت نشینی" (بیست ساله پس از نخست وزیری) وی مطرح می سازد. بخش سوم در 14 صفحه به ایام تبلیغات انتخاباتی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اختصاص دارد و 61 سوال حاصل این مقطع است و بالاخره "روزهای پس از انتخابات" مهمترین بخش این کتاب است که با طرح پرسش‎هایی به موضوعات زیر توجه می شود:

الف) ادعای تقلب
ب) تجمعات و آشوبها
ج) ساختارشکنی ها [ 1. روز قدس/ 2. سیزده آبان و شانزده آذر/ 3. عاشورا ]
د) قتل ها ، شهید سازی ها ، بازداشت ها و اعترافات
ه) دخالت های بیگانگان ؛ انقلاب نرم و همراهی عناصر داخلی [ 1. دخالتها  /2. حمایتهای رسانه ای  /3. براندازی نرم /4. موضوع هسته ای و حوادث اخیر ]
و) مراجع عظام و روحانیت
ز) خاتمه

از ویژگی های این کتاب استنادات متعدد، قوت استدلال و لحن مودبانه پرسش‌ها از آقای موسوی است. ویرایش نخست این کتاب سال گذشته با حدود 120 پرسش منتشر شد و چون پاسخی از آقای موسوی دریافت نشد، ویراست دوم آن در سطحی گسترده تر در اختیار نخبگان قرار گرفت تا از وی پاسخی بر این سوالات مطالبه کنند. از آقای موسوی انتظار می رود که چنانچه خود را در موضع حقانیت احساس می کنند به خوانندگان و مخاطبان این اثر احترام گذارده و پاسخی بر این سوالات دهند و یا با پذیرش شجاعانه خطا از مسیر ایجاد اختلاف و تشتت به راه امام و انقلاب بازگردند و یا محکومیت در افکار عمومی و اذهان نخبگان را منتظر باشند.

علاقه‌مندان، برای تهیه این کتاب می توانند با شماره تلفن 09329341369  تماس حاصل و یا به وبلاگ www.572.samenblog.com مراجعه کنند.

در نخستین سوال این کتاب آمده است:

جناب آقای موسوی ؛ می دانید که در سال 1364 هنگام رای اعتماد مجلس دوم به جنابعالی، نماینده مردم قهرمان بابل (آقای ولی الله زمانی) به عنوان مخالف نخست وزیری شما سخنان بسیار تاثیر گذار و مستدلی ایراد کرد، در این هنگام دو نفر از نمایندگان افراطی مجلس به نام‌های آقایان: هادی غفاری (که در حال حاضر متهم به اختفا و نگهداری مقادیر معتنابهی سلاح و مهمات است) و اکبر حمید زاده (که در مدتی بعد به جرایمی توسط دادگاه ویژه روحانیون محکوم شد) به سمت تریبون حرکت کرد و در مقابل چشمان حیرت زده نمایندگان به ضرب و شتم آقای زمانی پرداختند. جنابعالی که با شعار حاکمیت قانون و دفاع از "آزادی بیان" و "آزادی پس از بیان" به صحنه آمدید، لطفا پاسخ دهید که:

1.     نماینده بابل مرتکب چه خلافی شده بود که مستوجب ضرب و شتم طرفداران شما شد؟

2.    شما به منظور تحقق شعار طرفداران دوم خردادی شما (= زنده باد مخالف من) برای دلجویی از نماینده بابل چه اقدامی به عمل آوردید؟

3.    ثالثا آیا اقدام زشت نامبردگان را محکوم ساختید یا با سکوت از کنار آن گذشتید؟